News Flash:

Povestea salilor-fantoma din cinematografele chineze. De ce sunt acestea goale, desi se vand toate biletele

11 Septembrie 2018
299 Vizualizari | 0 Comentarii

China urmeaza foarte curand sa detina cel mai mare public cinematografic din lume, desi tara a produs un numar surprinzator de mare de filme aproape imposibil de privit. O parte dau vina pe cenzura sau pe lipsa de creativitate, in timp ce altii marturisesc ca la mijloc ar fi niste interese financiare care nu au legatura cu filmul.

Problema ar fi de fapt in „vanzarea” unor bilete. Unii investitori ar sustine financiar unele filme cu scopul de a-si spori pretul actiunilor, si ar putea schimba perceptia despre succesul unui film, indiferent de adevarata sa popularitate, relateaza BBC.

Raymond Zhou, critic de film chinez si observator al industriei, a investigat finantarile a mai multor filme din tara sa, a explicat ca producatorii de film nu mai urmaresc sa satisfaca publicul. „Cand ai un film de succes, pretul actiunilor tale va creste de cateva ori in ce priveste evaluarea de piata comparata cu bursa de la box-office, asa ca, cateva «genii financiare» au venit cu aceasta idee: De ce n-as putea sa-mi falsific cifrele din box-office asa incat sa fac ami multi bani de pe bursa de valori?”, a declarat Zhou.

Acesta din urma a mai spus ca producatorii de film au inversat procesul in care acestia urmareau sa faca un film bun care apoi le-ar fi adus o crestere a actiunilor si ca acum filmul e mai mult „o scuza”.

Biletele fantoma

Conform anchetatorilor din guvernul chinez, anumite societati de productie sau de investitii financiare au dezvoltat modalitati de a manipula rezultatele de la box-office.

Apoi, daca acele cifre publice infatiseaza „succesul” unui film, oamenii vor cumpara actiuni in companiile care au finantat filmul.

Deci, dupa ce unul film a intrat in cinema, una dintre companiile care s-a ocupat de finantare ar putea cumpara toate proiectiile, in special cele de noapte. Lansarile acestor filme ar fi dat apoi iluzia ca oamenii n-au avut loc in cinema-uri, pe cand, in realitate, salile acestea sunt complet goale.

Oficialitatile de reglementare s-au prins de aceste tehnici, determinandu-i pe producatori sa cumpere doar o parte din locurile la film, in special cele pozitianate prost, pe parcursul a mai multor ore de difuzare.

Autoritatile au inceput sa-si puna apoi intrebari cand au descoperit proiectii in care biletele vandute erau doar cele de langa pereti, in timp ce locurile de la mijloc erau libere.

Totusi, cate sute de mii de bilete ar trebui o companie sa cumpere pentru a-si stimula cifra de afaceri destul cat sa faca o diferenta? Sau, ce s-ar intamplat daca lantul de cinema este in acelasi timp si investitor al filmului respectiv astfel incat sa vanda biletul gratuit?

Acestea sunt doar o parte din intrebarile pe care jurnalistul chinez John Papish a inceput sa le investigheze, si declara ca un asemenea conflict de interese ar fi ilegal in alte tari precum SUA.

„Proprietarul unui cinematograf poate, de asemenea, sa-si distribuie propriile filme si sa-si foloseasca cinematografele ca o platforma de lansare. Ei pot manipula apoi numarul de proiecttii in propriile sali. Pe circuit intra adesea si aplicatii de bilete ale unor parti terte, care se pot ocupa si de promovarea filmelor, astfel incat acestea sa apara mai sus in sugestiile oamenilor”, a subliniat Papish.

Practic, e foarte posibil ca o companie sau mai multe sa se ocupe de distributie, detin cinematografe si sa se ocupe si de vanzarea biletelor. Chiar si aplicatiile si site-urile care evalueaza filmele ar putea avea un interes financiar.

Cu toate astea, guvernul chinez stie ca au loc mai multe nereguli in industria cinematografiei si au introdus amenzi mai mari pentru unele nereguli. Anchetatorii anticoruptie din Partidul Comunist spun ca in prezent urmaresc un producator cu influenta, pe care l-au acuzat de frauda, si care intre timp a fugit in Statele Unite. 

Cu toate astea, analistii spun ca nu pare sa existe o  miscare care sa descompuna interesele pe care le-a creat filmele chinezesti, si ca acestea vor continua sa promoveze o calitate proasta in lumea filmului.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

china cinema filme americane sali cinema
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0769 (s) | 38 queries | Mysql time :0.018797 (s)