News Flash:

Ofertele pregatite de companiile de linie. Cat costa un zbor pana la Paris

6 Septembrie 2018
368 Vizualizari | 0 Comentarii

In lupta impotriva companiilor aeriene low-cost, unele companii de linie mai taie din preturi.

Le permit clientilor, de exemplu, sa-si cumpere bilete mai ieftine fara serviciile cu care i-au obisnuit, cum ar fi: masa din timpul zborului sau bagajul de cala inclus in pret. De cealalta parte, sunt companii low-cost care incep sa adauge costuri suplimentare entru bagajele de mana, pana acum gratuite.

Reporter: „Daca in acest moment incerc sa imi planific o vacanta la Paris, la mijlocul lunii ianuarie de anul viitor, un motor de cautare imi da urmatoarele variante. Cel mai ieftin bilet este la o companie low-cost si costa 74 de euro. Am inclus doar bagajul de mana.Daca vreau mancare pe timpul zborului sau bagaj de cala trebuie sa platesc in plus. Urmatoarea pe lista este o companie de linie. Aici biletul este 129 de euro. Si chiar daca vorbim de o companie de linie, nici aici nu sunt incluse taxele pentru mancare sau bagajul de cala.”

Pentru aceeasi cursa, la aceeasi companie de linie, un bilet cu toate facilitatile incluse trece de 230 de euro. S-a ajuns la aceasta diferenta pentru ca tot mai multe companii traditionale au inceput sa vanda si asemenea bilete „smart” sau „light”, presate de competitie. In Romania, 60% dintre zboruri sunt low-cost. Compania Tarom nu a aplicat inca aceasta practica.

Ciprian Enea, reprezentant agentie turism: „S-a ajuns in situatia in care companiile care pana acum cativa ani sa ofere odata cu un bilet si masa la bord, servetele, casti, doua bagaje de cala, sa vanda bilete fara nicio facilitate. Oamenii nu mai vor sa plateasca dublu.”

Mama: „O companie mai ridicata iti ofera ceva de baut sau de mancat, dar nu mi se pare asa important. Important e sa ajungem in siguranta acasa”

Calator: „Noi, tinerii, nu prea punem acent pe confort, suntem mai mult pe distractie.”

Beneficiile sunt impartite, spun cei care reprezinta drepturile pasagerilor.

Marian Mihail, Asociatia pentru Protectia Drepturilor Pasagerilor: „Companiile traditionale au un orar foarte bun de zbor, poti sa pleci dimineata si sa ajungi seara inapoi, opereaza pe aeroporturi mari, aproape de orase. Cat despre companiile low-cost, sunt ieftine, eficiente si au flota noua de avioane.”

Valentin Iordache, purtator de cuvant Otopeni: „Poate sa aleaga sa opereze la burduf, la pasarela de imbarcare-debarcare sau poate sa stationeze pe platforma, iar pasagerii sa fie transportati cu autocarul. Este mai ieftin, dar si confortul pasagerilor este mai scazut.”

In schimb, ca sa mai acopere din costuri, unele companii low-cost schimba regulile privind bagajele de mana, pana cum gratuite. De la 1 noiembrie, veti putea lua la bordul aeronavelor Ryan Air doua bagaje de mana doar daca aveti bilet Priority.

Daca nu, pe al doiela trebuie sa il duceti la cala si sa platiti 8 euro. La Wizz Air, trebuie sa lasati bagajul mare de mana la biroul de check-in, care va fi transportat gratis la cala.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

companii aeriene pasageri oferte zboruri paris romania
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Turism.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1045 (s) | 39 queries | Mysql time :0.017363 (s)